Search:   
Advanced Search  

minyak tidak kuar melalui head
Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 11:41 AM 17 October 2011

salam

maaf tumpang tertanya

saya menghadapi masalah minyak pelincir (minyak itam) x kuar melalui head....

(enjin 4 selinder - twin cam) ...tembak dengan angin baru bersembur kuar...masalh ape ya,...

sbb tu saya x dpt join tds tempohari...maaf menyusahkan kekawan...

Total posts: 473
Joined: 3 year(s) ago
Posted 12:40 PM 17 October 2011
kawan tak berapa paham dengan maksud minyak tak keluar melalui head tu..
Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 1:11 PM 17 October 2011

Karim Benzima said:
kawan tak berapa paham dengan maksud minyak tak keluar melalui head tu..

tepi head tuu ade 1 paip minyak itam kan/...kalu x salah paip tu pegi ke turbo.......minyak tak kuar ikut paip tuu...

Total posts: 641
Joined: 3 year(s) ago
Posted 1:12 PM 17 October 2011
Oil pump problem tu....
Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 2:19 PM 17 October 2011

* RSR * said:
Oil pump problem tu....

tuu laa masalahnya....oil pump k....ade masalh lain tak....

Total posts: 641
Joined: 3 year(s) ago
Posted 3:46 PM 17 October 2011
kena turun enjin la jawabnya...cepat2 kena buat sblm MG nie...
Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 3:58 PM 17 October 2011

* RSR * said:
kena turun enjin la jawabnya...cepat2 kena buat sblm MG nie...

..2 laa pasal....dah laa tds ari tuu terlepas......huhuhu

Total posts: 473
Joined: 3 year(s) ago
Posted 4:28 PM 17 October 2011
takut gak neh kalau oil pump problem.. turun enjin dah kira overhaul la eh
Total posts: 473
Joined: 3 year(s) ago
Posted 4:55 PM 17 October 2011

Info untuk dikongsi

Oil Pump membekalkan minyak untuk melincirkan enjin anda. Jika Oil pump bermasalah enjin akan mengalami kehilangan tekanan minyak, yang boleh menyebabkan kerosakan enjin atau kegagalan enjin

Tanda awal yang boleh dikesan ialah penurunan dari bacaan biasa pada oil press meter gauge (kalau ada yang pasang, so bukan pasang sebab org lain pasang, anda ikut pasang ye, konon nak meriahkan dashboard.)

Sebagai peraturan, kebanyakan enjin hanya memerlukan kira-kira 10 PSI tekanan minyak untuk RPM setiap 1,000 kelajuan enjin. Tekanan minyak akan naik lebih tinggi daripada biasa apabila enjin sejuk iaitu apabila mula-mula dihidupkankan kerana minyak adalah tebal. Tekanan minyak akan jatuh secara beransur-ansur kerana apabila enjin menjadi panas , kelikatan minyak semakin tipis.

semasa memandu kebiasanya oil press akan menunjukkan lingkungan 30 PSI sehingga 45 PSI (pemanduan biasa/hiway)

Sentiasa awasi oil press anda..

antara tanda oil pump gagal berfungsi

1. Pengurangan Tekanan Minyak Kenderaan (oil press reading)
2. Suhu Engine yang lebih tinggi
3. Hidraulik valve semakin bising berterusan
4. Bunyi bising di train Valve-
5. oil pump bising

.

kerosakan oil pump banyak faktor, yang pasti ia gagal berfungsi dengan baik.. karbon yang halus dalam minyak pun boleh jadi punca kerosakan oil pump

Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 5:00 PM 17 October 2011

Karim Benzima said:

Info untuk dikongsi

Oil Pump membekalkan minyak untuk melincirkan enjin anda. Jika Oil pump bermasalah enjin akan mengalami kehilangan tekanan minyak, yang boleh menyebabkan kerosakan enjin atau kegagalan enjin

Tanda awal yang boleh dikesan ialah penurunan dari bacaan biasa pada oil press meter gauge (kalau ada yang pasang, so bukan pasang sebab org lain pasang, anda ikut pasang ye, konon nak meriahkan dashboard.)

Sebagai peraturan, kebanyakan enjin hanya memerlukan kira-kira 10 PSI tekanan minyak untuk RPM setiap 1,000 kelajuan enjin. Tekanan minyak akan naik lebih tinggi daripada biasa apabila enjin sejuk iaitu apabila mula-mula dihidupkankan kerana minyak adalah tebal. Tekanan minyak akan jatuh secara beransur-ansur kerana apabila enjin menjadi panas , kelikatan minyak semakin tipis.

semasa memandu kebiasanya oil press akan menunjukkan lingkungan 30 PSI sehingga 45 PSI (pemanduan biasa/hiway)

Sentiasa awasi oil press anda..

antara tanda oil pump gagal berfungsi

1. Pengurangan Tekanan Minyak Kenderaan (oil press reading)
2. Suhu Engine yang lebih tinggi
3. Hidraulik valve semakin bising berterusan
4. Bunyi bising di train Valve-
5. oil pump bising

.

kerosakan oil pump banyak faktor, yang pasti ia gagal berfungsi dengan baik.. karbon yang halus dalam minyak pun boleh jadi punca kerosakan oil pump

terima kasih tuan,,,,,,,kena buka sekali lag oil pump kawan nie...

pertama kena ari tuu...minyak itam kuar berketul2....x tau kenapa....dah tukar minyak baru....

ari nie nak buka semua...harap2 jupa masalah ...

tq atas info

Total posts: 641
Joined: 3 year(s) ago
Posted 2:02 PM 20 October 2011
Tok Uban apa cite injin keta ko.....dah ok ke ?
Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 2:06 PM 20 October 2011

* RSR * said:
Tok Uban apa cite injin keta ko.....dah ok ke ?

x k lagi tuan...huhuhu

Total posts: 103
Joined: 3 year(s) ago
Posted 2:17 PM 20 October 2011

* RSR * said:
Tok Uban apa cite injin keta ko.....dah ok ke ?

x k lagi tuan...huhuhu

Total posts: 427
Joined: 3 year(s) ago
Posted 8:26 PM 11 November 2011

Tok Uban Nazin said:

* RSR * said:
Tok Uban apa cite injin keta ko.....dah ok ke ?

x k lagi tuan...huhuhu

kete kuat2 memang mcm nie....lmbt nk siap nya....owner selalu cakap belum siap jerk....rupanya dah siap sebb nk simpan power..... :)